Kiaušinių marginimo edukacija su Daiva Sasnauskiene
2022m. balandžio 7d. edukatorė, kūrybininkė Daiva Sasnauskiene mokė mūsų dienos centro vaikučius kaip marginti velykinius margučius dekupažo technika. Ji taip pat pat pasidalino mitais apie ,,margutį”, papasakojo apie tradicines margučių marginimo technikas, apie šv. Velykų šventės prasmę, simbolius, tradicijas.
Užsiėmimai su interaktyviomis grindimis
Interaktyvios grindys tai viena iš pažangiausių technologijų, skirta edukaciniams tikslams. Kojų arba rankų judesiais, vaikai gali žaisti įvairiausius žaidimus bei atlikti mokomąsias užduotis. Vaikai yra skatinami atlikti tiek individualias, tiek komandines užduotis, taip lavinant jų reakciją, judesius, matematinius sugebėjimus, muzikinį pažinimą bei koordinaciją. Interaktyvių grindų pagalba vaikai dalyvauja mokymosi procesuose, bet kartu gali ir smagiai praleisti laiką žaisdami tokius žaidimus kaip futbolas.
Virtualios realybės patirtis
Virtuali realybė – nuo pramogų iki mokslo. Įtraukianti ir stimuliuojanti patirtis, padedanti vaikams pažinti skirtingas pasaulio vietas, įsijausti į skirtingas profesijas (nuo mokslininko iki kosmonauto), skatinanti jų reakciją ir kognityvinius įgūdžius. Ši patirtis yra kupina įspūdžių, adrenalino ir atradimų bei suteikia vaikams progą pažvelgti į pasaulį kitomis akimis ir iš paprasto stebėtojo virsti veiksmo dalyviu.
Anglų kalbos užsiėmimai
Dienos centre vyksta neformalaus vaikų švietimo anglų kalbos užsiėmimai. Jų metu vaikai mokosi reikalingiausių leksinių anglų kalbos išraiškų bei kaip jas vartoti kasdienėje veikloje; o edukatorius siekia įkvėpti vaikus pamėgti patį kalbos mokymosi procesą.
Šie užsiėmimai yra finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Europos Sąjungos finansinės paramos. Neformaliojo vaikų švietimo paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais.
Kompiuterinis raštingumas
Dienos centre vyksta neformalaus vaikų švietimo kompiuterinio raštingumo užsiėmimai, kurių metu vaikai yra mokomi kaip adaptuoti išmaniąsias technologines į kūrybines ir menines išraiškas. Edukacijomis siekiama supažindinti vaikus su plačiu technologijų spektru ir parodyti, kad kompiuteriai ir planšetės gali būti naudojami ne tik pramogoms ir žaidimams, bet ir mokymosi tikslais; o kad pats mokymosi procesas gali būti įdomus, interaktyvus, smagus ir kūrybiškas.
Šie užsiėmimai yra finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Europos Sąjungos finansinės paramos. Neformaliojo vaikų švietimo paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais.
Socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programa
“Mūsų nameliai“ lankytojai gali dalyvauti neformalioje socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programoje.
Šią programą vykdo psichologas, kuris naudoja literatūros kūrinių ištraukas, kaip pagrindinę meninę priemonę skirtą įgalinanti vaikų socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymą – neformaliu biblioterapijos metodu.
Biblioterapijos metodo esmė: vaikas turi galimybę pabūti kažkuo kitu, įsijausti į knygos veikėjo gyvenimą ir kartu su juo išgyventi tam tikras emocijas, diskutuoti. Tikslingai parinktos ir vaikui aktualios temos praplečia jo akiratį, suteikia galimybę į savo problemas pažvelgti ,,iš šalies”.
Užsiėmimo metu, specialistas, garsiniu būdu skaito pagal temas atrinktą kūrinio ištrauką, skatinant grupės dalyvius analizuoti knygos veikėjo gyvenimą, jo veiksmus ir mintis, kurios padėtų aiškiau suvokti savo asmeninės problemos sprendimo galimybes ir būdus. Visas dėmesys sutelktas į emocijas ir jausmus, sukilusius skaitant kūrinį.
Paskutiniame užsiėmimo etape dalyvis aiškinasi tam tikro elgesio ar jausmų padarinius. Dalyvis analizuoja, ką knygos veikėjas galėtų padaryti, kad jo problemos būtų išspręstos.
Programa stiprina dienos centro socialiai remtinų vaikų ir paauglių psichosocialinius, saviraiškos, savipagalbos, skaitymo, kritinio mąstymo įgūdžius ir gebėjimus.
Vaikams, kurie negeba diskutuoti arba sunkiai reiškia mintis, specialistas naudoja terapinio piešimo elementus, vaidmenų žaidimus.
Naudojant biblioterapijos metodą vaikai kūrybiškai ir neformaliu būdu mokosi reikšti mintis, pristatyti savo poziciją ir ją ginti, dalintis patirtimi su kitais, išklausant kitų patirtis ir nuomones, bei gerinti savo savijautą, ugdo dalyvių socialinį ir emocinį intelektą, skatina atrasti naujus mokymosi ir saviraiškos būdus.
Kūrybiniai užsiėmimai
Kūrybinė veikla yra naudinga visiems vaikams be išimties. Vaikai, kurie turi galimybę užsiimti kūrybine veikla, gyvenime vėliau lengviau įsisavina visų disciplinų dalykus. Net elementariausios kūrybai skirtos priemonės (tokios kaip popierius) gali vaikui padėti ugdyti skirtingus jutiminius pojūčius (uosti, liesti, ragauti ir kt.); kuo daugiau skirtingų priemonių vaikas gali išmėginti – tuo efektyviau vaikas gali reikši savo mintis bei idėjas.
Kūrybiškumo ugdyme nėra ,,gerai” ar ,,blogai”; klaidų darymas skatina mokytis ir pažinti naujus dalykus. Praktikuojantis ir kuo geriau ,,įvaldant” vieną ar kitą dalyką, vaikui ugdoma savivertė.
Kūrybinės veiklos pagalba, vaikas lengviau kuria ryšį su kitais. Jeigu vaikai suvienyjami tos pačios veiklos, jie atsipalaiduoja ir įgyja drąsos bendrauti tarpusavyje. Dirbant komandoje ugdosi bendrumo jausmas bei individualios atsakomybės ir ,,mano įnašo svarbos” jausmai, taip didinamas sąmoningumas bei gebėjimas priimti (bei išreikšti) kritiką, gerbiant kitą.
Kūrybinių užsiėmimų dėka, lavinama vaiko vaizduotė – ypač reikalinga šiuolaikinei vaikų kartai, kuri praleidžia daug laiko prie telefonų, kompiuterių ir televizorių ekranų.
Komandiniai žaidimai
Žaidimai yra viena svarbiausių vaikystės sudedamųjų dalių. Vaikai, žaisdami, ugdo savo įgūdžius bei jų dėka geriau pažįsta pasaulį. Žaidimų dėka, vaikas gali įgyti tokių savybių (įrankių), kurios gali būti itin reikšmingos santykiuose su kitais žmonėmis bei gyvenime apskritai. Žaidimai padeda vystyti vaiko motorinius įgūdžius, lavina vaizduotę, mąstymą, turi įtakos fiziniam bei psichiniam vystymuisi, moko emocijų ir jausmų raiškos bei ugdo savarankiškumą ir iniciatyvumą.
Per žaidimą, drauge su vaikais mokomės kaip prisiimti atsakomybę, suvokti savo elgesio pasėkmes bei priežastis.